VW Arteon czyli wyjątkowy design i efekt wow. Okiem Doroty!

Rok 2002 Volkswagen przedstawia swój nowy model - Phaeton. Prezes VW - Ferdinand Piëcha mierzy bardzo wysoko.  Nowy model ma być konkurencją dla takich autami jak Mercedes- Benz Klasy S, BMW Serii 7 oraz Audi A8. Dla Phaetona Volkswagen zbudował nową szklaną fabrykę.

VW Arteon czyli wyjątkowy design i efekt wow. Okiem Doroty!

Krótka historia

Rok 2002 Volkswagen przedstawia swój nowy model - Phaeton. Prezes VW - Ferdinand Piëcha mierzy bardzo wysoko.  Nowy model ma być konkurencją dla takich autami jak Mercedes- Benz Klasy S, BMW Serii 7 oraz Audi A8. Dla Phaetona Volkswagen zbudował nową szklaną fabrykę.

Niestety ani w Europie, ani w USA model nie wzbudził efektu WOW. Zarząd VW nie spoczął na laurach i w Genewie pokazano nowy model – Phideon. Obecne dostępny na rynku chińskim. O Europie nie zapomniano. W Wolfsburgu stworzono model ARTEON.
ART- sztuka i eon- nawiązanie do Phideona. Tyle historii, a teraz realia z jakimi mamy do czynienia. 



Testowany model jakim mieliśmy okazję jeździć przed ponad 7 dni. 

Shooting Brake 2.0 TSI
Moc - 280 KM
Napęd - 4MOTION
7 biegow i niezawodna skrzynia DSG
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm
Maksymalna prędkość - 250 km/h
Przyśpieszenie - 0-100km/h - 5.5 sek.
Emisja spalin WLTP - 189 g/km

*Wtrące jeszcze ciekawostkę - skąd wzięła się nazwa Shooting Break? Otóż, określano tak powóz konny, służący do przewozu broni, myśliwych jak i upolowanej zwierzyny. Arteonem w Shootingbrake na polowania?

Design

Kombi a’la Coupe, ekskluzywne, przyciągające spojrzenia. Smukła sylwetka. Szklany dach panoramiczny. Bezramkowe szyby świetnie uwzględniają linię nadwozia. Wyposażenie jak i materiały użyte we wnętrzu sprawiają, że czujemy się wyjątkowo. Oświetlenie Ambiente z ok 30 kolorami do wyboru.

Ledowe reflektory bardzo płynnie łączą się z chromowanymi listwami. Bardzo masywny tył z uwypuklonymi błotnikami, których nie da się nie zauważyć w lusterkach bocznych. 



Prowadzenie

Znakomicie reaguje na gaz. Zawieszenie sprawia, że świetnie sprawdza się w długich trasach. Po włączeniu trybu sportowego budzi się młody lew, który swoim już niemruczeniem a niezbyt głośnym rykiem daje o sobie znać w otoczeniu.
Przestronne wnętrze zapewnia najwyższy komfort jazdy

Cyferki

Zużycie paliwa na poziomie 8.9 - 9.1 L/100km przy płynnej (zgodnej z przepisami ) jeździe na drodze expressowej. W cyklu miejskim było to 11-12L/100km. Jazda szybka i dynamiczna pokazała 14-15L/100km.

Nagłośnienie

Za ten element odpowiada Harman/Kardon. Mamy 12 głośników o mocy 700W, które zastąpiły głośniki Dynaudio. Grają bardzo czysto i mają głęboki bass. 

To co się nie spodobało

Ślady po paluszkach na panelu dotykowym.
Zbyt mało miejsca na telefon (półka umieszczona centralnie przed dźwignią zmiany biegów)

Podsumowanie

Idealnie wykorzystana przestrzeń, bardzo dobrze się prowadzi. Jest po prostu dopracowany. Zdecydowanie polecamy wersję ELEGANCE z siedzeniami obszytymi skórą. Są bardzo wygodne, wentylowane i podgrzewane. Dodatkowo mamy odczucie, że zwiększył się komfort jazdy i przestrzeń względem starszej generacji. 
Ocena 5/5

Doradca Motoryzacyjny Kingsman 
Dorota Bednarska 
T.  
667481919
E. d.bednarska@kingsmanfinance.pl



GALERIA ZDJĘĆ VW ARTEON SHOOTINGBRAKE OKIEM KINGSMANA DARKA - GALERIA
2021-04-23 09:35:40