LEXUS LC 500 to diabelskie dziecko kute w czeluściach japońskiego piekła

Lexusów można nie kochać, ale tego konkretnie Lexusa można zacząć wielbić. Zacznijmy od odczuć jakie towarzyszą podczas jazdy. Od wątków, które zapewne najbardziej interesują ludzi szukających odczuć, emocji w całkiem dobrej cenie! W leasingu z wpłatą rata to lekko ponad 4.000 pln netto!

LEXUS LC 500 to diabelskie dziecko kute w czeluściach japońskiego piekła
Stworzony z myślą o kierowcy, aby rozszarpać mu serce designem. Urywać kręgosłup przy starcie ze świateł i aby corocznie trafiał na egzamin z prawa jazdy! Taki właśnie jest #LEXUS #LC500



Lexusów można nie kochać, ale tego konkretnie Lexusa można zacząć wielbić. Zacznijmy od odczuć jakie towarzyszą podczas jazdy. Od wątków, które zapewne najbardziej interesują ludzi szukających odczuć, emocji w całkiem dobrej cenie! W leasingu z wpłatą rata to lekko ponad 4.000 pln netto!

Dźwięk

V8 wolnossące i kiedy wychodzisz na ponad 7 tys. obrotów to dźwięk można porównać do rozdartego tygrysa atakującego swoją ofiarę. Ten silnik w połączeniu z układem wydechowym brzmi wspaniale. Oczywiście doszukiwaliśmy się dodatkowych głośników wspomagających ten dźwięk, ale nie doszukaliśmy się wśród żadnych opcji.

Design

To jeden z tych samochodów, który już dziś jest ponadczasowy i wiemy, że pozostanie na topie designerskich list przez lata. Wyobrażacie sobie, że ten samochód był wyciągnięty wprost z deski kreślarskiej designerów pracujących nad samochodami koncepcyjnymi, a został wdrożony do komercyjnej produkcji. Tych aut w Polsce w 3 lata sprzedano zaledwie 150 sztuk. Jeszcze długo będzie zwracał na siebie uwagę, a zaufajcie nam, że zwraca i to bardzo. Spojrzenia na ulicach i z samochodów nie idzie opisać. Dla mnie jest to jedno z tych aut, które śmiało może lądować w gumach turbo i o których będziemy marzyć My i nasze dzieci przez wiele kolejnych lat. Ponad 4.000 osób pracowało nad tym autem, aby doprowadzić go do produkcji komercyjnej!!!

Skrzynia

Nikt nie przekona mnie do skrzyń lexuca CVT i na szczęście w tym wypadku odczucia jazdy skrzynia i układem AI-SHIFT wybiera optymalne przełożenie z uwzględnieniem preferowanego przez kierowcę stylu jazdy i działa niesamowicie szybko i elastycznie. Nie czuć żadnych opóźnień. Skrzynia doskonale wpisuje się w harmonie tego sportowego auta. Wszystko działa tak jak należy!

Jakość wykończenia

To jest absolutnie inna liga. Zacznę jednak od rzeczy, które mnie mocno zniesmaczyły, a mianowicie wyloty klimatyzacyjne w kabinie które zostały wprost zerżnięte z modeli typu IS, ES czyli plastikowe. Poza tym wszystko inne wykonane genialnie! Kolor brązowy, albo powiem rudo brązowy sprawia, że czujesz się naprawdę ekskluzywnieJ Nawet dywaniki dają Ci poczucie bycia w salonie na dywanie.
Nie ma za wiele elementów negatywnych. Dziwne jednak, gdyby było, bo to auto swoje kosztuje - w wersji Superturismo po naszym rabacie to koszt rzędu ponad 450 tys. netto. Średnio około 18-19% rabatu od katalogu.

Wyciszenie

Brak jakichkolwiek uwag i zastrzeżeń. To coupe więc nie będzie najcichsze przy wysokich prędkościach, ale nie trzeba do siebie krzyczeć. Jest na wysokim poziomie.

Komfort jazdy

Na najwyższym poziomie. Nie jest to auto na pewo dla osób otyłych bądź bardzo wysokich. Sprawiałoby to trudności z wsiadaniem i wysiadaniem z auta. Siedzenia są bardzo nisko posadzone. Właściwie to można powiedzieć, że wyskakujesz znad progów. Drzwi są dość długie więc wysiadanie z tego auta w wąskich przestrzeniach nie jest najlepszym rozwiązaniem i sprawia trudności. W zależności od trybu jazdy samochód utwardza się bądź uelastycznia. Ale nawet w trybie sport+ nie wybije Ci kręgosłupa! Bez obaw!

Nagłośnienie – Mark Levinson

Tutaj popisali się nieziemsko. Nawet najbardziej wytrawny audiofil doceniłby jak ten samochód gra. Wspaniały głęboki bas. Brak jakichkolwiek drżeń na tapicerce i elementarz zewnętrznych. Bardzo czysta jakość dźwięki pozwala stworzyć wyśmienity klimat do jazdy.

Liczby i technikalia

Dane techniczne modelu jaki testowaliśmy – LC 500 Superturismo
5 litrów V8
10 stopniowa skrzynia biegów z bezpośrednią zmianą biegów.
464 KM
540Nm
270 km/h maksymalna prędkość
Przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) – 4.7 sekundy
Spalanie realne po 450 km i dwóch dniach jazdy na krótkich odcinkach jazdy + miasto – 13.5L

Koszty utrzymania auta

Sam zakup auta oczywiście nie należy do najtańszych natomiast po zakupie auta przychodzi czas na jego serwis i koszty utrzymania bieżące. O spalaniu już pisałem więc teraz koszty serwisów i wymiany podzespołów, które mogły rozłożyć na łopatki nie jednego użytkownika.  Jeśli myślałeś, że wymiana tarcz to dziesiątki tysięcy to jesteś w błędzie. Poniżej zestawienie kosztowe jakie uzyskałem bezpośrednio od serwisu Lexusa. Sprawdzałem w dwóch różnych lokalizacjach i koszty 5 letniego serwisu + koszty wymiany klocków i tarcz były bardzo zbliżone.
 
Uśrednione koszty serwisu auta w okresie 5 lat: Na dzień 16.04.2021
Koszt roboczogodziny w serwisie - 434 pln netto / h
 
15.000km - 1.618 pln netto
30.000km - 2.648 pln netto
45.000km - 1.618 pln netto
60.000km - 2.804 pln netto
75.000km - 1.618 pln netto
 
W sumie okres 5 letni - 10.300 netto = 174 pln netto miesięcznie przy 5 letnim zobowiązaniu finansowym.
 
Koszty wymiany tarcz i klocków
 
Tarcze przód - 3.982 pln netto
Tarcze tył - 1.300 pln netto
 
Klocki przód - 995 pln netto
Klocki tył - 659 pln netto

Podsumowanie

Czy marzenia o super samochodach jest faktycznie aż tak odległe? Dzięki temu modelowi NIE. Oczywiście, że nie jest to Ferrari ani pospolite Lambo. Lexus to jeden z tych samochodów, który wzbudza skrajne emocje, ale daje namiastkę hypercaru w bardzo dobrym budżecie. Już dzisiaj można powiedzieć, że będzie legendą jak Lexus LFA…

Rekomendacja 5/5
Dariusz Olejnik
Doradca Motoryzacyjny Kingsman
604444388
d.olejnik@kingsmanfinance.pl

 
 
2021-04-22 14:20:29