Alfa Romeo Stelvio 3,2,1 Start!

Od ponad 100 lat Alfa Romeo kładzie nacisk na tworzenie samochodów dostarczających silnych emocji. Na pierwszym miejscu jest kierowca, bez względu na to czy szaleje na torze wyścigowym, czy porusza się ulicami miast, czy pokonuje odcinki na górskiej przełęczy.

Alfa Romeo Stelvio 3,2,1 Start!

Testowany egzemplarz 2.2 TURBO DIESEL JTDM-2 210 KM AT8 Q4



SUV - co to znaczy? Termin ten został bardzo uogólniony. 
SUV, czyli sport utility vehicle, oznacza samochód sportowo-użytkowy/ osobowo - terenowy. Jednak co słowo SUV tak naprawdę znaczy dla Alfa Romeo? Od ponad 100 lat Alfa Romeo kładzie nacisk na tworzenie samochodów dostarczających silnych emocji. Na pierwszym miejscu jest kierowca, bez względu na to czy szaleje na torze wyścigowym, czy porusza się ulicami miast, czy pokonuje odcinki na górskiej przełęczy.



To właśnie od słynnej Przełęczy Stelvio – najwyższej przejezdnej przełęczy we włoskich Alpach Wschodnich wzięła się nazwa modelu (foto1)
Na zdjęciach wygląda nieco inaczej niż w rzeczywistości.
Stelvio zbudowano na płycie podłogowej Giorgio, którą dzieli z modelem Giulia
Kiedy usiadłam za kierownicą poczułam się jak w samochodzie klasy premium. Jakość wykonania idzie w parze z wykorzystanymi materiałami.

W centralnym miejscu umieszczono mały wyświetlacz. Mały w porównaniu do ekranów stosowanych u konkurencji.
Przycisk do uruchamiania silnika położony na kole kierownicy i łopatki na stałe przytwierdzone do kolumny, nadają Stelvio sportowego charakteru. Łopatki.... są bardzo duże :) wykonane z metalu, nie ma możliwości, aby nie trafić w nie. Długie place kierowcy mile widziane przy używaniu kierunkowskazu :)



Bardzo wygodne fotele doskonale trzymają ciało na zakrętach. 
Auto jest bardzo funkcjonalne, sporo uchwytów, półeczek, schowków.
Czuły układ kierowniczy, zawieszenie i duża przyczepność skłaniały do podkręcania tempa.

Nie mogłam podczas testów odmówić sobie małej rywalizacji :) 
Stelvio 210KM, 470Nm Vs. Jeep Cherokee 272KM i 400Nm 
Pusty odcinek nowej obwodnicy Warszawy.
Ustalamy - lecimy od 0 do 140km/h
3...2…1... wystartowali i jechali lusterko w lusterko :)
Minimalna zmiana przedniego pasa i mamy czerwone Ferrari z obowiązkowymi żółtymi zaciskami :)
Siedząc w środku nie słyszałam, że pod maską pracuje silnik diesla. Wg mnie wyciszenie wnętrza bardzo dobre.

Zużycie paliwa:
Miasto - 6,0 - 6,5l/100km
Trasa - 5,0-5,5l/100km
W ogólnej ocenie Stelvio otrzymuje ode mnie 4,5 gwiazdki na 5
Sicurezza, comfort e versatilità - bezpieczeństwo, komfort i uniwersalność. To doskonałe określenie tego auta. Dodałabym jeszcze bardzwo ważne - design. To ponadczasowy i wyróżniający się w tłumie samochód. 

Dorota Bednarska 
d.bednarska@kingsmanfinance.pl

667481919
 
2021-05-20 09:16:30